שערי צדק: פרוייקט "שיפור חווית המטופל" יצא לדרך

המרכז הרפואי "שערי צדק" ציין באירוע מיוחד את השקת פרויקט "שיפור חווית המטופל", פרויקט הדגל של משרד הבריאות לשנת 2017, שמטרתו שיפור השירות לציבור המטופלים. האירוע התקיים בשבוע שעבר במתחם "סינמה סיטי" בירושלים.

 

"שערי צדק" הוא בית החולים הראשון המרים את הכפפה ופועל לשיפור חוויית המטופל בכל רמות הניהול של הארגון, החל בהנהלה הבכירה, דרך המנהלים בכל היחידות וכלה בצוותים שהוכשרו לתחום חוויית המטופל. הכשרה בתחום כוללת פיתוח מיומנויות תקשורת בין-אישית, פיתוח תרבות שירות ודרכים ליצירת דיאלוג חיובי עם מטופלים ובני משפחתם. הבניית דיאלוג מתמשך ודינמי סביב חוויית המטופל תורמת ותמשיך לתרום להעמקת האמון ושיתוף הפעולה בין המטפלים למטופלים.
חוויית המטופל משקפת את האופן שבו אדם תופס את מכלול ההתנסויות שלו עם מערכת הבריאות לאורך רצף הטיפול. חוויה זו מושפעת ממכלול המפגשים בין המטפל למטופל, מציפיות המטופל ממערכת הבריאות ומהתרבות הארגונית בכל המסגרות שעמן הוא בא במגע. קביעת סטנדרטים ומדדים לחוויית המטופל משמשת מנוע לשיפור התקשורת בין מטפלים למטופלים ולקידום האיכות והבטיחות במערכת הבריאות. בין הנושאים שיטופלו ב"שערי צדק"  שקיפות ומתן מידע מלא, עדכני, מובן, נגיש ויזום למטופל; מענה מהיר לפניותיו; הפגנת כבוד, הגינות ואמפתיה כלפיו; התאמה לצרכים הייחודיים של כל מטופל; תמיכה רגשית; שיתוף ומעורבות בני משפחה או מטפל משמעותי אחר; העצמת המטופל ושיפור התקשורת בין המטפל למטופל; נוחותו הפיזית של המטופל; נגישות הטיפול ועוד.