שערי צדק: אפליקציה לעובדים סוציאליים

 

במרכז הרפואי הוטמעה מערכת ייחודית המסייעת לעובדים הסוציאליים לשפר את השירות הניתן למטופלים ומשפחותיהם

 

מערכת ייחודית המסייעת לעובדים סוציאליים הוטמעה במרכז הרפואי שערי צדק. המערכת נבנתה כאפליקציה וזמינה לכל העובדים הסוציאליים בבית החולים בכל רגע נתון, מהמכשירים הסלולריים שברשותם והיא ככל הידוע ראשונה מסוגה בישראל. 

העובדים הסוציאליים בשערי צדק פוגשים בחולים ובני משפחותיהם הזקוקים למידע וסיוע מגוון בזמן אמת: התמודדות עם מצבי חולי חדשים לחולים ובני משפחתם, מידע על זכויות, טיפול במקרי אלימות ושלא נדע – סיוע במקרים של אבדן ופטירה. צוות המטפלים פיתח במרוצת השנים למעלה מ– 200 נהלים שונים המותאמים למצבים המשתנים, וכוללים מידע נרחב.

במטרה לשפר את השירות למטופלים ובני משפחותיהם רכש בית החולים תכנה ייחודית  מחברת ROM Knowledgeware וביחד עם עובדי המחלקה רוכזו הנהלים והותאמו לשליפה מהירה מטלפונים ניידים, טבלטים ומחשבים אישיים.  הידע מוגש בדרך נעימה ונוחה לשימוש, וכולל אפשרות קרא-וחתום. כיום יכולה כל עובדת סוציאלית למצוא מענה לשאלות והתלבטויות מקצועית בלחיצת כפתור,  XXX.



עובדת סוציאלית בכירה בשערי צדק: "המערכת מייעלת את העבודה, מקטינה את מספר הנושאים שלא מקבלים מענה. אני מסייעת לנשים שעברו לידה שקטה, נושא מורכב ועדין מאד: מה אומרים ליולדת? מה אומרים לבני משפחתה? לילדים צעירים שממתינים בבית לאח החדש? כיצד נפרדים מהתינוק? כיצד מוסרים מידע על סידורי קבורה? איך  מתמודדים עם רגשות אשמה של ההורים שעולים מעת לעת? וגם כיצד מסייעים לצוות הרפואי להתמודד עם האובדן ועם ההורים הנסערים? הכנסת "נהלים בכף יד" ככלי עבודה מסייעת לעבודתי, מונעת טעויות וחשוב מכך – מאפשרת לי להעביר מידע מלא ושלם המסייע למטופלי.

צוות השירות הסוציאלי מספר על תהליך העבודה עם חברת  ROM: " עברנו תהליך מעניין ומכונן, במהלכו ריכזנו את כל הנהלים במחלקתנו, לרבות מידע רב שהיה אצור בראשן של העובדות הסוציאליות. בתחומים רבים כתבנו או שכתבנו את הנהלים וערכנו אותם באופן בהיר והניתן לשליפה מהירה. אנחנו ממשיכים להוסיף ולעדכן כל הזמן. התוצאה טובה מאד, והצוות משתמש במידע כמעט מידי יום.