שתייה מרובה של נוזלים להגדלת נפח השתן - מידע למטופלים הסובלים מאבנים בכליות

הדבר הראשון שמטופל יכול לעשות כדי למנוע יצירת אבנים הוא הגברת כמות הנוזלים שהוא שותה וע"י כך דילול המולקולות היוצרות אבנים. ניתן לכלול את כל סוגי הנוזלים אבל מים הם הבחירה הטובה ביותר. כדי להמנע מנושאים הקשורים לסוגי מים (כגון מים קשים עם רמות סידן גבוהות, מים רכים עם רמות נתרן גבוהות), מים מזוקקים מומלצים ביותר. מטופלים צריכים לשאוף למתן של יותר משני ליטר שתן ביום ועל צבע השתן להיות צהוב בהיר במשך יממה. אם השתן מרוכז מדי, גבישים יכולים להווצר בו ביתר קלות ואז להתחבר אלו לאלו וליצור אבנים. הקפדה על שתן מדולל ע"י שתיה מרובה ויום-יומית מסייעת בצמצום הבעיה. כל סוגי הנוזלים (מים, קפה, מיץ, משקאות קלים) נחשבים לטובת מטרה זו פרט למיץ אשכוליות. שים לב שנפח הנוזלים הנצרך אינו שווה לנפח המופרש: אלו הגרים ועובדים בסביבה חמה או יבשה יאבדו נוזלים בהזעה וחייבים לשתות מספיק כדי להגיע לנפח שתן הגדול משני ליטר.

האורולוג ממליץ לך להגדיל את נפח השתייה. מדוע? אם אתה מייצר אבנים, הדבר החשוב ביותר שאתה יכול לבצע על מנת למנוע הישנות של אבנים הוא לייצר יותר שתן על ידי הגברה של כמות השתיה. אם האורולוג רשם לך תרופות במטרה למנוע אבנים בכליות עדיין עליך לשתות לפחות 2 ליטר ליום. זהו הדבר המשמעותי ביותר שתוכל לעשות על מנת למנוע השנות של אבנים.
ישנה תועלת רבה בשתיה מרובה. למים בגופנו תפקידים חשובים רבים, ביניהם לעכל מזון ולהיפטר מרעלים ותוצרי פירוק של מזון. אם אתם מנסים לשמור על משקלכם או לרדת במשקל, צריכת מים יכולה ליצור תחושה של מלאות ולהחליף מזון או נוזלים עתירים בקלוריות. זכרו כי בימים חמים אתם מאבדים נוזלים בהזעה ובנשימה ועל כן בימים כאלה צריך לשתות אפילו יותר על מנת לפצות על אובדן הנוזלים. 

עשרה טיפים פשוטים היכולים לסייע לך להגיע למטרה של לפחות שני ליטרים נוזלים ליממה:
קל יותר לשתות מים טעימים. נסו להתרגל לשתות מים מינרליים או מים מפילטר.
שתו כוס מים שלמה במעברים מפעילות לפעילות במהלך היום: כאשר אתם מתעוררים בבוקר, לפני שאתם עוזבים את הבית, כאשר אתם מגיעים לעבודה, בכל פעם לאחר שימוש בשירותים וכו'
שמרו בקבוק מים על השולחן שלכם בזמן העבודה.
נסו לשתות מקשית. ישנם אנשים שקל להם יותר לשתות נפחים גדולים כאשר שותים מקשית.
שתו כוס מים כל שעה עגולה או כל שעתיים עגולות.
כאשר אתם חשים רעב למזון או לממתקים, שתו כוס מים במקום.
הביאו קנקן מים לעבודה. אם לא סיימתם אותו עד לתום העבודה, שתו אותו במהלך הנסיעה הביתה.

הוסיפו לימון למים קרים.
קחו עימכם בקבוק מים לכל מקום אליו אתם הולכים - לקניות, לנסיעות, בעת צפייה בטלויזיה וכו'.
בחרו במזונות לחים, למשל פירות טריים במקום פירות יבשים.